Ce este phishingul?
Phishingul este o metodă de fraudă online prin care atacatorii încearcă să obțină date cu caracter personal, bancare sau cu caracter confidențial.
Aceștia folosesc mesaje false care imită comunicări legitime de la diverse companii (bănci, furnizori de utilități, de telefonie etc.) sau alte instituții cunoscute, pentru a convinge victimele să acceseze linkuri sau să furnizeze informații sensibile. Scopul principal este de a obține acces la informații personale, pentru a le folosi în mod ilegal sau pentru a realiza transferuri de bani.
La ce trebuie să fii atent?
Verifică atent adresa de e-mail a expeditorului și conținutul mesajului: dacă primești mesaje pe e-mail prin care ți se solicită plata unor facturi sau a unor sume de bani, verifica cu atentie daca mesajul este trimis de la o companie cu care ai incheiat un contract
Nu da click pe linkuri și nu descărca documente atașate: dacă mesajul nu pare a veni de la o sursă legitimă, nu deschide niciun link și nu descărca nimic din ce este atașat acestuia. Link-urile pot duce către pagini false, cu scopul de a-ți fura informațiile personale, iar fișierele atașate pot conține viruși.
Nu oferi informații personale: evită să răspunzi cererilor suspecte și nu introduce informații financiare sau personale (parole, coduri PIN, date bancare) pe site-uri care nu sunt de încredere.
Semne de recunoaștere a mesajelor de phishing:
Greșeli gramaticale sau exprimări neobișnuite.
Solicitarea de informații confidențiale (parole, coduri PIN, date bancare).
Mesaje care creează un sentiment de urgență sau amenințare (de exemplu, deconectarea energiei dacă nu se face plata imediată).
ATENTIE LA NEATENTIE!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Lasa un comentariu