Dacă ar trebui să iau viata de la inceput, te-as gasi mai devreme si te-as iubi mai mult , in ochii tăi mi-am găsit casa, in inima ta mi-am găsit dragostea, in sufletul tău mi-am găsit perechea. Dacă as putea sa-ti ofer un singur lucru ti-as da puterea să te vezi cu ochii mei. Doar atunci vei vedea cat de mult insemni tu pentru mine.
Draga mea
Dacă ar trebui să iau viata de la inceput, te-as gasi mai devreme si te-as iubi mai mult , in ochii tăi mi-am găsit casa, in inima ta mi-am găsit dragostea, in sufletul tău mi-am găsit perechea. Dacă as putea sa-ti ofer un singur lucru ti-as da puterea să te vezi cu ochii mei. Doar atunci vei vedea cat de mult insemni tu pentru mine.
Netflix întrerupe suportul pentru mai multe dispozitive
Astăzi, Netflix întrerupe suportul pentru televizoarele acceptate mai vechi, utilizatorii fiind încurajați fie să facă upgrade, fie să obțină dispozitive noi.
Încheierea suportului Netflix pentru dispozitive mai vechi nu este ceva nou; am văzut valuri de întrerupere a suportului pentru dispozitive de-a lungul anilor. În 2019, am văzut că serviciul de streaming a scos suport pentru anumite dispozitive TV Roku, Samsung și Vizio .
Știrile despre această rundă de scădere a asistenței au fost filtrate pe forumuri în ultimele câteva săptămâni, utilizatorii Netflix primind avertisment amplu că, pe 16 octombrie, dispozitivele lor nu vor mai putea transmite Netflix.
Pe Reddit , un utilizator observă că playerul Bluray al mamei lor nu mai este acceptat, în timp ce altul spune că un televizor Sony mai vechi arată anunțul. Am văzut, de asemenea, oameni cu dispozitive Toshiba și Samsung cărora li sa spus că nu vor mai fi acceptați.
În plus, asistența de astăzi a fost renunțată și de la PlayStation Vita și suplimentul PS TV.
De ce Netflix încetează suportul pentru dispozitive? Se reduce la o serie de factori, inclusiv securitatea și oferirea unei experiențe bune pentru utilizator. Dispozitivele mai vechi care nu sunt corectate pot avea probleme de securitate. În plus, dispozitivele mai vechi care îmbătrânesc pot deveni lente și cu erori și, având în vedere că Netflix evoluează în mod constant și adaugă noi funcții (fie că este vorba de suport publicitar, funcții de partajare a parolelor sau titluri interactive), ele, din păcate, nu pot suporta fiecare dispozitiv existent. pentru totdeauna.
Asta în plus față de modificarea limitărilor tehnice. În 2019, un purtător de cuvânt al Netflix a spus lui Gizmodo că problema cu dispozitivele avea de-a face cu „dispozitivele mai vechi care rulează Windows Media DRM”.
Toți utilizatorii au fost direcționați către o pagină de ajutor Netflix , care precizează următoarele dacă primiți mesajul de întrerupere:
MCU - ce este în radioul auto Android?
MCU este o placă specială Micro Controller Unit (microcontroller) care conectează funcționarea Android, o cameră cu vedere din spate, un receptor radio, un difuzor Bluetooth, un amplificator de sunet (inclusiv frecvență joasă) și alte componente ale radioului auto.
Puncte cheie:
MCU este un computer independent, care este realizat sub forma unei plăci separate, are propriul procesor, memorie flash și intrări/ieșiri programabile.
Android interacționează cu MCU.
Atenţie! După cum arată practica, nu este nevoie să actualizați pur și simplu firmware-ul microcontrolerului dacă modulul CAN-bus, butoanele de pe volan, funcțiile Wi-Fi, Bluetooth și alte opțiuni care sunt importante pentru dvs. funcționează corect. Uneori, actualizarea firmware-ului MCU face ca dispozitivul să nu funcționeze, si va trebui să contactați un centru de service.
Firmware-ul afectează doar funcționarea controlerului în sine, nu are niciun efect asupra logicii Android.
În timpul actualizării MCU, în niciun caz GU nu trebuie deconectat de la sursa de alimentare.
Numele firmware-ului poate conține litera D, ceea ce înseamnă că versiunea este pentru un dispozitiv cu procesor DSP conceput pentru procesarea semnalelor digitale (adesea în timp real). Dacă instalați firmware pentru DSP pe un radio care nu are DSP, nu va fi sunet.
Firmware-ul MCU nu are nimic de-a face cu firmware-ul Android. Acesta din urmă este doar sistemul de operare și atât. De asemenea, atunci când instalați firmware-ul, trebuie să țineți cont de tipul de modul radio. Poate fi digital sau analogic. Pentru a afla, trebuie să vă uitați la datele MCU instalat, atingeți de trei ori (uneori aveți nevoie de cinci) pe versiunea MCU în informațiile dispozitivului, dacă TEF este indicat la sfârșit, înseamnă analog, dacă Si4 este digital . Dacă instalezi versiunea digitală când ai una analogică, acesta nu va ridica radioul (va fluera constant).
Modul de a afla versiunea depinde de modelul dispozitivului. De exemplu, pe SMARTY TREND trebuie să deschideți secțiunea Setări, apoi selectați Informații > Versiune MCU > atingeți rapid de 5 ori, apoi vor apărea datele necesare:
Dacă aveți o versiune diferită a radioului, încercați să atingeți versiunea MCU de mai multe ori în fereastra Despre.
Succes!
Plumb
Dormeau adânc sicriele de plumb,
Si flori de plumb si funerar vestmint --
Stam singur în cavou... si era vint...
Si scirtiiau coroanele de plumb.
Dormea întors amorul meu de plumb
Pe flori de plumb, si-am inceput să-l strig --
Stam singur lângă mort... si era frig...
Si-i atirnau aripile de plumb.
Asigurare de viata
Un bătrân intră în sediul unei companii de asigurări:
- Bună ziua. Aş vrea să-mi fac asigurare de viaţă. Mirat, agentul de asigurări îl întrebă câţi ani are.
- 97.
Tipul rămâne tâmpit.
- Vorbeşti serios? De ce vrei asigurare la vârsta dumitale?
- Păi, vreau să merg cu tata într-o vacanţă şi e bine să fim asiguraţi?
Agentul de asigurări, ducându-şi mână la cap:
- Cu tatăl dumitale?! Păi ce vârstă are?
- 125.
- Păi ce căutaţi în vacanţă, la vârsta asta?
- Ehh… Mergem în vizită la bunicul meu.
Agentul de asigurări se dă cu capul de birou.
- Ce spui, bă, moşule, îţi baţi joc de mine?! Câţi ani are bunicul tău?
- 145.
- Păi şi ce faceţi acolo?
- Ei, na… Se căsătoreşte şi mergem la nuntă.
Tipul se ţinea de inimă.
- Şi de ce se însoară acum, băi, moşule?
- Eeee… Tâmpenii… Ştii şi tu cum stă treaba… Îl forţează părinţii lui…
Cum iti dai seama ca turbina este defecta?
Primul si cel mai important aspect care indica o problema cu turbosuflanta este cel reprezentat de scaderea progresiva a puterii motorului. Din pacate insa, acesta nu este si singurul „simptom” care ar trebui sa te ingrijoreze si, desigur, sa te determine sa apelezi la un service autorizat pentru verificarea amanuntita a sistemului de supraalimentare al motorului.
Totusi, inainte de a te prezenta pentru o constatare tehnica, poate ai vrea sa iei in considerare acest articol care iti prezinta foarte pe scurt pasii necesari pentru identificarea problemelor unei turbosuflante, fara demontarea acesteia.
Asadar, daca ai observat o diminuare a performantelor autoturismului, corelata cu o crestere a consumului de combustibil (si banuiesti ca turbosuflanta ar fi de vina), iata o modalitate practica si usoara pentru identificarea rapida a oricaror probleme.
Inainte de a trece la prezentarea detaliilor tehnice, retine faptul ca principalele simptome ale unei turbosuflante defecte sunt reprezentate de:
-Pierderile de putere ale motorului
-Disparitia rapida a uleiului din baia de ulei
-Evacuarea pe teava de esapament a unui fum alb, consistent
-Zgomote neobisnuite la accleratie/deceleratie
Modalitati practice pentru identificarea problemelor la sistemul turbo
Pentru inceput, presupunand ca filtrul de aer, sistemul de evacuare si cel de alimentare functioneaza in mod corespunzator, iti poti concentra toata atentia catre turbosuflanta.
Pasul 1: Indeparteaza cu grija intregul sistem de filtrare a aerului pentru a obtine accesul la partea din fata a turbocompresorului, urmarind sa observi apoi orice fel de urme de ulei sau conexiuni slabite care s-ar putea gasi. Odata ce vei putea vizualiza rotorul compresor, uita-te cu atentie si observa aspectul acestuia. Va trebui sa gasesti un compresor curat, fara urme de ulei, semne de ciupituri sau loviri, sau orice alt fel de elemente ce ar putea rezulta ca urmare a frecarii dintre rotorul compresor si carcasa. Asigura-te de asemenea ca turbocompresorul este suficient de rece la atingere si se roteste liber, fara a atinge carcasa. Desi vei constata ca exista un mic “joc” al rotii, o miscare radiala in lagarele de sustinere ale axului, retine ca aceasta nu trebuie sa fie insa intr-atat de mare incat sa permita compresorului sa atinga carcasa.
Mai departe, va trebui sa impingi si sa tragi de axul compresorului pentru a identifica orice fel de deplasare axiala a acestuia. Iar aici, extrem de important de retinut este ca NICIODATA nu ar trebui sa existe o miscare pe care sa o poti simti in aceasta directie, asta deoarece degajarea nominala in acest caz este de obicei mai mica de 0.0035 inchi.
Pasul 2: Dupa verificarea efectuata pe partea admisie, este momentul sa iti indrepti atentia catre partea de evacuare. Pentru aceasta va trebui sa indepartezi teava de esapament dinspre partea turbosuflantei astfel incat sa poti vedea rotorul turbina. Aceasta ar trebui sa fie de asemenea destul de curata, fara semne care ar indica prezenta uleiului sau depuneri prea mari de carbon. Roata trebuie sa fie uscata la atingere, fara impuritati excesive sau deteriorari ale lamelor.
De asemenea, tot in cadrul acestei etape, inspecteaza foarte atent si carcasa turbosuflantei pentru a observa orice fel de semne de fisuri sau scurgeri, fiecare dintre aceastea putand fi potentiale cauze ale pierderilor de performanta.
Retine de asemenea faptul ca, in timp ce unele dintre problemele semnalate sunt intalnite mai rar, sau sunt mai greu de identificat fara demontarea turbosuflantei, cele mai frecvente semnale ale unei turbosuflante defecte sunt reprezentate de acumularea uleiului la oricare dintre cele doua parti (admisie sau evacuare), jocul excesiv al axului sau deteriorarile mecanice provocate de contactul dintre roata compresor/turbina si carcasa.
Firmware navigatie auto K2401
Pentru ca se apropie ziua mea de nastere, am primit cadou o navigatie auto pentru masina.
Navigatia a fost cumparat de la renumitul site AliExpress si a benit cu urmatoarea configuratie:
Android 13.Ram 2Gb si 32GB spatiu de stocare. Restul detaliilor nu prea au importanta.
Imediat ce am pornit navigatia au inceput si problemele. La prima vedere radio nu dadea semne ca ar avea RDS (nu afisa numele postlui de radio din FM) desi si in specificatiile de site scria ca ar avea.
O alta problema destul de deranjanta era interfetele temelor cu care a venit navigatia. Arata foarte simpla si foarte urata.
Nu am stat prea mult pe ganduri si mi-a venit in cap ideea resoftarii cu un firmware custom pe care l-am si gasit pe un site rusesc si pe care l-am instalat si acum navigatia arata asa cum trebuie.
In afara de asta radio acum are si RDS.
Navigatia auto este modelul K2401 si asa cum am spus mai sus vine cu android 13.
Pentru cine are una identica si vrea sa scapa de problemele cu care vine din fabrica, le recomand sa instaleze firmware pe care il voi lasa mai jos la download.
Odata ce arhiva a fost descarcata trebuie redenumita in update.zip si apoi trebuie copiata pe un stick usb care inainte a fost formatat cu extensia Fat32.
Se monteaza stick-ul pe unul din usb-urile navigaitiei si apoi se merge in menu/CarSteeing/System Settings/Sistem Update/si apoi se apasa pe butonul Start Update.